Gyakori céges dokumentum típusok
Céges teendők, szerződéskötések, ügyintézések során szinte minden alkalommal szükség lesz dokumentumok bemutatására, benyújtására. Ezeknek a céges dokumentumoknak frisseknek, hiteleseknek kell lenniük, hogy elfogadják őket. Lássuk a leggyakrabban szükséges dokumentumokat.
Amire legtöbbször szükséged lesz, az a cégkivonat lesz, annak is a hiteles vagy közhiteles formája. A cégkivonat olyan dokumentum, amely egy vállalkozásról a cégjegyzékben található éppen aktuális információkat tartalmazza. Létezik belőle ingyenes változat is, de azt ügyintézések során nem fogják elfogadni.
Ha külföldön fogod felhasználni a cégkivonatot, akkor egy speciális, ún. Apostille cégkivonatot igényelj. Ez egy plusz hitelesítéssel rendelkezik, amire megegyezés alapján szükség van a külföldi felhasználáshoz. Az olcsóbb, idegen nyelvű cégkivonatot nem fogják elfogadni külföldön, nem érdemes vele próbálkozni.
A cégmásolat nagyon hasonló a cégkivonathoz, azonban nem csak az aktuális információkat tartalmazza, hanem azokat is, amik már törölve lettek. Egy cégmásolattal tehát a vállalkozások teljes történetét megismerheted. A cégmásolat is igényelhető hiteles és közhiteles formában is.
Ezeknél egyszerűbb dokumentum a névjegy, amely a cég nevét, címét, statisztikai számjelét és a cég aktuális bankszámlaszámait, valamint az ezekre az adatokra benyújtott módosítási kérelmeket tartalmazza.
A cégbizonyítvány az adott cégre vonatkozóan tartalmazza a cégjegyzék egy kiválasztott rovatában szereplő aktuális és törölt információkat.